مرکز آموزش زبان روسی در شرق شهر دمشق پایتخت روسیه فعالیت خود را آغاز کرده است. 
کد خبر: ۱۴۱۹۹۳۴

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، وزیر آموزش و پرورش سوریه در دیدار اخیر خود با مدیر برنامه ریزی و همکاری های بین المللی وزارت آموزش روسیه دیدار کرد و راه های ارتقاء روابط آموزشی و گسترش آموزش زبان روسی را در سوریه خواستار شد.

در حاشیه چهارمین نشست مشترک سوریه و روسیه در تاریخ ۲۴ خرداد ماه،  به منظور پیگیری امور مربوط به برگزاری کنفرانس بین المللی « بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری» ،  دکتر «دارم طباع»، وزیر آموزش و پرورش سوریه  با خانم «استاتورا سرگیوینا »، مدیر برنامه ریزی و همکاری های بین المللی وزارت آموزش روسیه و هیئت همراه وی، دیدار کردند .پس از این نشست مرکز آموزش زبان روسی در باب شرقی دمشق  توسط شخصیتهای شرکت کنند افتتاح گردید. 

مرکز فرهنگی روسیه یکی از مراکز فرهنگی خارجی بزرگ و فعال در سوریه محسوب می شود که در سال ۲۰۱۳ دو سال پس از ناامنی و جنگ در سوریه، فعالیت های خود را متوقف کرد اما، در ژوئن ۲۰۲۰ مصادف با ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ فعالیت خود را از سر گرفت.اکنون شاهد گسترش کانونهای آموزش زبان روسی در سوریه هستیم. 
این سومین مرکز آموز ش زبان روسی در دمشق است که به صورت رسمی افتتاح می گردد و به غیر از این سه مرکز قرار است سه آموزشگاه بزرگ دیگر نیز تاسیس شود ، علاوه بر این  مراکز یاد شده تدریس زبان روسی در مدارس کشور سوریه جزء دروس درسی الزامی محسوب می شود. بسط، نفوذ و گسترش "زبان روسی" در میان جامعه فعلی سوریه، نشأت گرفته از شرایط حال این کشور است.

شروع آموزش زبان روسی در شهرهای لاذقیه، طرطوس و جبله، از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد و درحال حاضرتعداد این مدارس به ۴۶ مدرسه می رسد. ۳۱ مدرسه راهنمایی، ۱۵ دبیرستان دولتی و سه مدرسه خصوصی. آمار ارائه شده در مدارس فوق، تعداد دانش آموزان را بالغ بر ۵۰۰۰  نفر تخمین زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها